Každý deň sa stretávame s reklamou na našich mobiloch, notebookoch, či v televízií. Ľudia sú presýtení “nechcenou” digitálnou reklamou, ktorá na nich vyskakuje pri akejkoľvek činnosti, ktorú na svojich zariadeniach vykonávajú.
Menej agresívnou formou reklamy môže byť v tomto prípade vonkajšia reklama, ktorá je efektívna, a môžete ju použiť na budovanie značky, šírenie posolstva, ako aj na podporu kampaní.
Vonkajšia reklama je bohatým nástrojom marketingu, ktorý ponúka rôzne formáty a možnosti. Tu spomenieme niektoré základné typy vonkajšej reklamy:
1. Staré dobré billboardy
Tradičný, no za to osvedčený a jednoduchý spôsob reklamy. Najčastejšie ich nájdeme na miestach s vysokou premávkou. Napriek vyšším počiatočným nákladom na prenájom a nemožnosti sledovať konverzie či interakcie sú billboardy stále obľúbenou voľbou mnohých inzerentov. Okrem klasických statických billboardov umiestnených pri cestách sa čoraz viac stretávame aj s digitálnymi či interaktívnymi billboardami, ktoré sú atraktívnejšie a ľahšie zaujmú pozornosť.
2. Bannery rôznych veľkostí a materiálov
Reklamné bannery zvyšujú povedomie o značke či firme, priťahujú používateľov a poskytujú im dôležité základné informácie. Reklamné bannery majú rôzne formy a ponúkajú možnosť inzerovať rôznymi spôsobmi, ktoré najlepšie zodpovedajú vašej kampani. Môžete si vybrať medzi rôznymi typmi bannerov, či už sú to bannery vhodné do interiéru, na fasády či lešenia, alebo na zastávky autobusov.
3. Mobilná (tranzitná) reklama
Táto reklama sa nenachádza na statickom mieste, ale pohybuje sa spolu s vami. Nájdeme ju vo vlakoch, autobusoch či v MHD. Reklama má dosah na široké publikum, ktoré sa každý deň obmieňa. Zvyšuje pravdepodobnosť, že si ju spotrebitelia všimnú, nakoľko majú pri cestovaní zvyčajne dostatok času a málo možností, ktorými si ho vyplniť.
4. Citylighty v nákupných centrách
LCD obrazovka je určená na premietanie statických, dynamických a interaktívnych reklám. Najčastejšie ich nájdeme v nákupných centrách, v ktorých sa denne premelie obrovské množstvo ľudí. Ich výhodou je, že sú podsvietené, a tak je text umiestnený na nich čitateľnejší a zaujímavejší pre spotrebiteľov.
5. Reklamné tabule z PVC alebo dibondu
Jednoduchým, ale efektívnym nástrojom môžu byť aj reklamné tabule, ktoré sa môžu použiť na dekoráciu interiéru aj exteriéru. Vybrať si môžete medzi dvoma typmi materiálov, a to medzi PVC a dibondom.
6. Fólie alebo plagáty vhodné na zastávky
Ak máte obmedzený rozpočet, táto možnosť je ako stvorená pre vás. Samolepiace fólie a plagáty je možné vyrobiť úplne podľa vašich predstáv. Môžete si zvoliť veľkosť aj materiál podľa toho, kde ich chce umiestniť. V porovnaní s inými druhmi reklamy tento spôsob skutočne vašu peňaženku nezaťaží a taktiež dosiahne želaný účinok vo forme kvalitnej propagácie.
7. Guerilla marketing
Tento druh vonkajšej reklamy pridáva dočasný reálny prvok do existujúceho mestského prostredia. Vyžaduje si veľkú dávku fantázie a kreativity, avšak je to spôsob reklamy, ktorá ľudí dokáže ľahko zaujať a očariť. Úspešná guerilla marketingová stratégia môže zo spotrebiteľov a potenciálnych zákazníkov využitím experimentálnych techník vyťažiť silné emócie, ktoré vytvoria nezabudnuteľný zážitok.
Tlač propagačných materiálov na matný papier je ideálna najmä v prípade, ak chcete umiestniť dokument do skleneného rámu alebo v blízkosti svetelného zdroja. Oplatí sa to aj za cenu nižšieho a jemnejšieho kontrastu alebo rozsahu farieb. Farby pôsobia skôr prirodzene, nie sú príliš sýte. V našej ponuke na tlacprint.sk nájdete aj extra matný papier, ktorý dodá vašim materiálom zaujímavý a luxusný efekt. Okrem vyššie spomenutých existuje ešte veľa rôznych formátov vonkajšej reklamy, ktoré môžu pomôcť a zviditeľniť váš biznis a odkomunikovať určité posolstvo. Pri investovaní do digitálnej reklamy tak určite nezabudnite ani na tento tradičnejší, no za to účinný marketingový spôsob.
V našej ponuke nájdete tlač rôznych reklamných formátov. Všetko hravo vytlačíme a doručíme na vami zadanú adresu.
Ak u nás aj nejaký formát nenájdete, neváhajte nás kontaktovať. Niečo vymyslíme. ?