Napriek rozvíjajúcej sa digitalizácií sú klasické papierové vizitky dôležitým marketingovým nástrojom každej spoločnosti. Vizitka, ktorá obsahuje správne informácie dokáže upútať pozornosť a osloviť potenciálnych zákazníkov. Obsah vizitky je rovnako dôležitý ako výber správneho dizajnu.
Aké informácie by mala kvalitná vizitka obsahovať? Vizitka by mala byť rozšírením vašej značky, ktorou prezentujete kto ste a čomu sa venujete. Na svoju vizitku by ste tak mali uviesť:
1. Logo, názov spoločnosti a slogan
Najdôležitejšou informáciou pre potenciálneho zákazníka môže byť práve názov vašej spoločnosti. Vaša vizitka by mala potenciálnym zákazníkom presne vyjadrovať vašu obchodnú identitu prostredníctvom kombinácie farieb a tvarov. Pri pohľade na vizitku by malo každého upútať logo, pod ktorým vaša značka komunikuje. Ak chcete docieliť ešte väčší dosah, vložte pod logo slogan. Najlepšie výsledky dosiahnete, ak použijete veľké a čitateľné písmo. Ak nemáte slogan, môžete pod logo umiestniť webovú adresu.
2. Meno a pracovná pozícia
Viete si predstaviť vizitku bez mena a pracovnej pozície? Ani my nie! Ak chcete, aby vizitka pôsobila priateľskejšie a uvoľnenejšie, pokojne si na vizitku dajte namiesto celého krstného mena prezývku, ktorú používate.
Čo sa týka pracovnej pozície, snažte sa byť čo najkonkrétnejší. Opíšte vašu pozíciu v spoločnosti, či služby, ktoré ponúkate. Bez tejto dôležitej informácie klient ľahko zabudne, čo vlastne robíte a ponúkate, a veľmi pravdepodobne tak vaša vizitka skončí v jeho smetnom koši.
3. Kontaktné informácie
Vizitka musí obsahovať spôsob, ako vás ľudia môžu kontaktovať. Uveďte na vizitke svoje telefónne číslo, na ktorom vás bude možné kedykoľvek zachytiť. Na vizitku pridajte aj svoju e-mailovú adresu. Zo sociálnych sietí odporúčame na vizitku pridať Faceboook, Instagram alebo LinkedIn, ktorý môže klientom poskytnúť podrobnejšie informácie o vašich predošlých aj súčasných pracovných skúsenostiach. Na vizitku nezabudnite pridať aj adresu vašej spoločnosti či pracoviska.
Snažte sa však vyhnúť zahrnutiu príliš veľkého množstva zbytočných kontaktných informácií, ktoré by mohli zhoršiť celkový dizajn vizitky.
4. Čistý priestor
Vizitka by mala byť stručná a ľahko čitateľná. V tomto prípade platí, že menej je viac. Čím prehľadnejšia je, tým väčší je predpoklad, že klienta zaujme. Dobrým tipom je využiť obojstrannú tlač, pričom jedna strana vizitky slúži na logo a slogan spoločnosti, a druhá na vaše kontaktné informácie.
V svete dnešného moderného marketingu existujú stovky šablón s modernými dizajnovými prvkami, ktoré vyzerajú pôsobivo a zanechávajú unikátny dojem. Pri rozhodovaní o tom, čo na vizitku umiestniť by ste však nemali zabúdať na vyššie spomenuté tradičné prvky, ktoré sú zárukou efektívnosti a funkčnosti každej vizitky.