Ktorý typ reklamných bannerov je tým pravým pre vaše podnikanie?

reklamné bannery

Napriek faktu, že trendy v reklame neustále prichádzajú a odchádzajú, reklamné bannery si pevne držia svoje miesto na trhu, či už je to v offline, alebo aj online prostredí. Tento spôsob reklamy je jedným z najpopulárnejších nástrojov reklamy, ktoré používajú malé aj veľké spoločnosti na ich zviditeľnenie.

Reklamné bannery zvyšujú povedomie o značke či firme, priťahujú používateľov a poskytujú im dôležité základné informácie. Reklamné bannery majú rôzne formy a ponúkajú možnosť inzerovať rôznymi spôsobmi, ktoré najlepšie zodpovedajú vašej kampani. Vaše kritériá a rozpočet vás môžu nasmerovať na taký spôsob, ktorý najlepšie osloví vaše cieľové publikum a dosiahne želaný výsledok.

Rozlišujeme dva základné typy reklamných bannerov:

Laminované bannery sa vyznačujú nižšou cenou, tvrdším materiálom, s ktorým je ťažšia manipulácia (najmä v zime, kedy teploty dosahujú mínusové hodnoty) a kratšou životnosťou (1-2 roky). 

Liate bannery majú naopak dlhšiu životnosť (4-5 rokov), sú odolnejšie proti roztrhnutiam a poveternostným podmienkam či výkyvom počasia, avšak narozdiel od laminovaných bannerov je ich cena vyššia.

Okrem týchto základných typov poznáme aj ďalšie:

Blockout banner má vnútornú čiernu vrstvu, ktorá zabraňuje presvitaniu, a tak umožňuje obojstrannú tlač. Je vhodný ako do interiéru, tak aj do exteriéru.

Reflexný banner sa zase vyznačuje schopnosťou odrážať svetlo po nasvietení v noci a tým je jeho viditeľnosť podstatne lepšia. Materiál, z ktorého je banner vyrobený odráža celkové svetlo a funguje napríklad ako dopravné značenie. Tieto bannery sa preto odporúčajú najmä pre dlhodobé kampane.

Mesh banner, inak nazývaný aj sieťovina, sa používa na veľké plochy, akými sú fasády, lešenia či kovové konštrukcie, pričom prepúšťa vzduch a zároveň je odolný voči silnému vetru či nepriaznivému počasiu. Je preto vhodným nástrojom, keď chcete zakryť nejakú plochu, na ktorej sa ešte pracuje a zároveň propagovať priestor či službu, ktorú sa chystáte ponúkať. A ani sa nemusíte báť, že vám vietor túto reklamu odfúkne – nech by bol akokoľvek silný, reklama zostane aj naďalej na svojom mieste 🙂

Zvoliť offlinovú či onlinovú formu bannerov?

Celkovo existujú výhody pre oba formáty, ale tradičná reklama stále ostáva jedným z najlepších médií na propagáciu. Vonkajšie reklamy zasahujú široké spektrum ľudí a sú menej nákladné a mnohokrát efektívnejšie ako online propagácia. Rozlíšiť, ktorý formát je pre vás najvhodnejší môžete aj podľa cieľového publika, na ktoré vaša spoločnosť zameriava svoju pozornosť. Ideálnym riešením však môže byť kombinácia vyššie spomenutých formátov reklamných bannerov, ktorá vám zaistí, že vaša reklama bude mať dosah na naozaj široké publikum.

Ak uvažujete o zavedení reklamnej kampane s bannermi, prinášame vám pohľad na rôzne typy reklamných bannerov a výhody či nevýhody každého z nich.

Delenie bannerov na webové a printové

Postupom rokov sa bannerová reklama transformovala aj do onlinovej sféry. Bannerová reklama je tak dnes už dostupná aj prostredníctvom digitálnych formátov.

Obe formy reklamy majú svoje plusy aj mínusy.

Tradičné bannery sú obľúbené inzerentmi všetkých druhov produktov a služieb. Obracajú sa na masy, ktoré vidia ich posolstvá každý deň tým, že okolo nich prechádzajú. V súčasnej virtuálnej dobe sú súčasťou skutočného sveta, a preto sú ľahšie zapamätateľné. Dôležité je však starostlivo navrhnúť dizajn a umiestniť banner v lokalite, ktorá je dostatočne frekventovaná.

Online bannery je zase možné umiestniť prostredníctvom reklamných sietí dostupných online prakticky kdekoľvek. Môžu to byť buď obrázky, videá, alebo animované mediálne reklamy, ktoré sa tak môžu zdať spotrebiteľom atraktívnejšie. Presýtenosť trhu však môže na ľudí pôsobiť aj odradzujúco a môžu takúto reklamu účinne ignorovať.

Dajte si pozor na správne jednotky rozmerov

Grafika pre tradičné aj online bannery sa výrazne líši. V digitálnom priestore je každý obrázok zostavený z farebných bodov (pixelov). Ak chceme dosiahnuť kvalitnú grafiku nášho banneru a vyhnúť sa tomu, aby boli obrázky či texty rozmazané, musíme tak dbať nielen na štandardné veľkosti ako sú centimetre či palce, ale aj na počet pixelov. Pixel je najmenší bod v bitmapovej grafike. Počet pixelov na monitore vášho zariadenia priamo ovplyvňuje kvalitu a jasnosť obrazu. Maximálne rozlíšenie obrazu je určené špecifikáciami displeja a nemožno ho zmeniť. Pri viacnásobnom zväčšení obrazu je jasne viditeľná štruktúra obrazu – veľké zrná „atómov“ obrazu.

V grafickom dizajne poznáme odborné výrazy RGB a CMYK. Tieto režimy na miešanie farieb sa líšia prostredím, v ktorom sa používajú. Zatiaľ čo farebný režim RGB je najlepší pre digitálny priestor, CMYK sa používa pre printové bannery.

Bez ohľadu na to, aké médium si vyberiete, si však musíte dať pozor na kvalitný a pôsobivý dizajn, ktorý by mal rezonovať vašej cieľovej skupine a mal by priniesť výsledok do vášho podnikania.

Návrat hore